Predškolsko vaspitanje i obrazovanje

Podrška dobrobiti deteta je cilj predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Kao prvi nivo u sistemu obrazovanja i vaspitanja, predškolsko vaspitanje i obrazovanje ostvaruje osnov razvoja ključnih obrazovnih kompetencija i time obezbeđuje kontinuitet obrazovanja i celoživotnog učenja.

Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta – predstavljaju jedinstven konceptualni okvir za razvijanje programa vaspitno-obrazovnog rada sa decom, od jaslenog uzrasta do polaska u školu.

Osnove programa su usmerene na podršku dobrobiti deteta i njegovom celovitom razvoju i ističu:

  • važnost odnosa kao pokretača dečjeg razvoja i učenja;
  • značaj prostora, kao inspirativnog, podsticajnog i provokativnog okruženja za učenje;
  • važnost igre, kao načina na koji dete pristupa aktivnosti, stvaralački prerađuje i proširuje iskustva, gradi identitet i odnose, stiče nova saznanja i važne životne veštine;
  • integrisani pristup učenju, kroz razvijanje tema/projekata sa decom. Na taj način deca se podstiču na bavljenje određenim temama i projektima koje su njima smislene i izazovne za istraživanje. Integrisan pristup učenju i razvoju se zasniva na povezanom iskustvu onoga što dete čini i doživljava u situacijama koje su mu smislene, a ne kroz izdvojene sadržaje i pojedinačne aktivnosti vezane za pojedinačne obrazovne oblasti ili aspekte razvoja;
  • saradnju sa porodicom i lokalnom zajednicom.
Iz Programa "Godine uzleta"

Samo je jedan period života sa toliko otvorenih mogućnosti, u kome čovek sa toliko energije, istrajnosti i entuzijazma ovladava i razvija složene kapacitete od kojih će zavisiti njegove buduće mogućnosti, njegova ličnost i uspešnost funkcionisanja u daljem životu. Taj period je predškolski uzrast. Zbog toga godine na predškolskom uzrastu prepoznajemo kao GODINE UZLETA.

Loading